مدیر عامل ایران خودرو گفت: با توجه به ناپایداری تجارت جهانی و لزوم حضور موثر خودروسازان ایرانی در بازارهای صادراتی، ایران خودرو 20 بازار را به عنوان بازارهای هدف صادراتی مشخص کرده است.

جواد نجم‌الدین افزود: در این راستا راهبردهای توسعه بازارهای صادراتی و سودآوری سایتهای تولیدی از اولویتهای این حوزه است.

به گفته وی حضور موثر در بازار رو به رشد کشورهای اسلامی و بازارهای نوظهور و چرخش پرتفولیوی محصولات صادراتی به سمت محصولات برند ملی، مهم ترین رویکرد ایران خودرو دراین زمینه است.

به گزارش ايسنا، مدیر عامل ایران خودرو اظهار کرد: حداقل ۳۵ درصد از تولیدات خودروی سبک معادل ۵۰۰ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۴ و ۱۵ درصد از تولیدات معادل ۱۵۰ هزار دستگاه تا سال ۱۳۹۳ به بازارهای جهانی صادر خواهد شد.

نجم الدین، دستیابی به حداقل ۱۵ درصد صادرات (CKD + CBU) از کل تولید با میانگین حاشیه سود محصولات صادراتی در حد دو تا سه درصد تا سال ۱۳۹۳ را از راهبردهای کلان گروه صنعتی ایران خودرو ذکر کرد که با رعایت اهداف تعیین شده در آیین نامه ارتقای کیفیت محصولات سبک هدفگذاری شده است. بر این اساس در سال های ۹۱ تا ۹۳ به ترتیب ۱۱.۱، ۳. ۱۴ و ۱۵ درصد تولیدات خودروی سبک صادر خواهد شد.

وی از ۶۸ بازار بالقوه در دنیا به عنوان بازارهای هدف صادراتی شرکت ایران خودرو نام برد که کشورهای همسایه، اسلامی و همجوار با سایتهای تولیدی خارج از کشور را شامل می‌شود و از این تعداد در مرحله نخست ۲۰ بازار با پتانسیل‌های بالاتر در اولویت نخست قرار گرفته که بر اساس اهداف صادراتی پورتفولیوی محصولات،در مجموع بیش از ۸۰ درصد از حجم صادرات را به خود اختصاص خواهند داد.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: این ۲۰ کشور عبارتند از عراق، روسیه، سوریه، اوکراین، ترکیه، الجزایر، عربستان سعودی، مصر، اردن، لبنان، ونزویلا، بلاروس، آذربایجان، بلغارستان، سنگال، ارمنستان، ترکمنستان، قزاقستان، ازبکستان و تونس است .

وی بهره برداری از سرمایه گذاری و به سودرسانی سایتهای برون مرزی را از جمله رویکردهای ایران خودرو در توسعه صادرات به بازارهای جهانی ذکر کرد که از راه تخصیص محصولات جدید از برند داخلی به آن سایت ها بویژه دنا و رانا، برنامه‌ریزی دستیابی به ۷۵ درصد بهره‌برداری از ظرفیت سازی انجام شده در آن سایت ها تا سال ۹۳ و مذاکره با سایر شرکت ها در جهت تخصیص ظرفیت مازاد به محصولات آن برندها تحقق می یابد.

وی از توسعه همکاری‌های بین‌الملل با خودروسازان جهانی به ویژه شرکای تجاری کنونی خبر داد و گفت: روند تکمیل پرتفولیوی چند محصولی متوازن و ارائه و توسعه محصولات در سگمنتهای مختلف تبدیل شرکت به خودروسازی چند برندی (Multi-brand company) با قابلیت رقابت بالا مهم ترین ویژگی‌های روند همکاری‌های بین‌المللی ایران خودرو است.
 

تاريخ : | | نویسنده : imbs |
رپورتاژ
پذیرش مقاله در مجلات معتبر ISI و اسکوپوس
روغن خراطین اصل
تفاوت دینگ با اپلیکیشن‌های تاکسی‌یاب آنلاین
انجام پایان نامه
تاریخچه تغییر سرمربی در تیم استقلال تهران
انجام پایان نامه
زمان دقیق شرف الشمس در سال ۹۷ چه زمانی است؟
زمان دقیق شرف الشمس در سال ۹۷ چه زمانی است؟
نمایندگی برندها در ایران
آپسان موتورز پارس
روش انتخاب اسباب بازی مناسب کودکان
سامانه جامع مشاغل شهرری
قیمت پرینتر | قیمت سرور
فال حافظ
توضیحی درباره صنعت پرورش شتر مرغ
دستگاه حضور و غیاب
تور لحظه آخری پر طرف دار کشورهای تایلند مالزی دبی و کیش
مبل تالار یا صندلی مبل تالار پذیرایی
خرید بلیط چارتر هواپیما
چگونه یک آتلیه عروس​ ​و آتلیه عکاسی​​ ​خوب را انتخاب کنیم ؟

لینک های مفید
آموزش مجازی | بیوگرافی ۹۸ | صندلی هتلی | تابلو سنکرون و پارالل دیزل ژنراتور | کاغذ دیواری | کاغذ دیواری |

قدرت گرفته از : پانا بلاگ


.: :.